Matematika trochu jinak: Hazard pod lupou

V rámci hodin matematiky jsme pro žáky připravili netradiční aktivitu zaměřenou na téma hazardu, která zároveň slouží jako součást primární prevence rizikového chování.

Žáci se nejprve zapojili do soutěže s matematickými otázkami, kde za správné odpovědi získávali symbolické „peníze“. Poté stáli před rozhodnutím: ponechat si výhru, nebo ji „investovat“ do hry v našem školním kasinu. Tam na ně čekala jediná hra – známá „dřívka“, která prověřila nejen štěstí, ale i schopnost odhadnout riziko.

Cílem aktivity bylo:

  • ukázat, jak fungují principy hazardních her,
  • vést žáky k zamyšlení nad tím, co znamená riskovat výhru,
  • propojit matematické dovednosti s reálnými životními situacemi,
  • otevřít diskuzi o tom, jak snadno může být lákavé „zkusit štěstí“ – a jaké to může mít důsledky.

Aktivita proběhla v bezpečném prostředí, s důrazem na reflexi a diskusi.