V hodinách češtiny má nezastupitelné místo činnostní učení. Zážitek je jako vstup a zkušenost jako výstup při procesu učení. Stává se hnací silou k dalšímu poznávání. Žáci se tak neučí pouze informacím, ale i dovednostem a schopnostem, které mohou běžně využívat ve svém životě. Zkušenosti získávají na základě aktivit, které sledují určité, konkrétní cíle (výukové, kompetenční). Využívány jsou 4 různé styly a jejich kombinace:
– cítit a sledovat
– sledovat a myslet
– dělat a myslet
– dělat a cítit (práce ve skupině)
Učení se vlastní činností je nesmírně důležité, a proto do hodin zařazujeme nejen čtenářské dílny, ale také výtvarné činnosti. Nezapomínáme na práci ve skupinách, které podněcují vzájemnou pomoc, posilují sociální vazby a rozvíjí komunikaci.
Naším cílem je, aby žáci činnostmi rozvíjeli také měkké dovednosti (emoční a sociální inteligenci).