Činnostní učení v hodinách českého jazyka, literatura a slohu

V hodinách češtiny má nezastupitelné místo činnostní učení. Zážitek je jako vstup a zkušenost jako výstup při procesu učení. Stává se hnací silou k dalšímu poznávání. Žáci se tak neučí pouze informacím, ale i dovednostem a schopnostem, které mohou běžně využívat ve svém životě. Zkušenosti získávají na základě aktivit, které sledují určité, konkrétní cíle (výukové, kompetenční). Využívány jsou 4 různé styly a jejich kombinace:

– cítit a sledovat

– sledovat a myslet

– dělat a myslet

– dělat a cítit (práce ve skupině)

Učení se vlastní činností je nesmírně důležité, a proto do hodin zařazujeme nejen čtenářské dílny, ale také výtvarné činnosti. Nezapomínáme na práci ve skupinách, které podněcují vzájemnou pomoc, posilují sociální vazby a rozvíjí komunikaci.

Naším cílem je, aby žáci činnostmi rozvíjeli také měkké dovednosti (emoční a sociální inteligenci).